• Kännykkäni on viallinen, voinko silti saada siitä rahaa?

    Kyllä. Ostamme myös viallisia kännyköitä, ja maksamme niistä 65% toimivan kännykän hinnasta. Jos emolevy on rikki, laite ei käynnisty tai se on kosteuden vaurioittama, emme maksa kännykästäsi, mutta kierrätämme sen puolestasi mielellämme.

  • Kuinka monta kännykkää voin lähettää?

    Voit lähettää niin monta kännykkää kuin haluat. Jos sinulla on yli 20 kännykkää, ota yhteyttä asiakaspalveluumme (info@kierratakannykka.fi tai puh. 010 219 2833).

  • Miten tiedän onko kännykkäni toimiva vai viallinen?

    Toimiva kännykkä on täysin toimintakunnossa, ilman fyysisiä vaurioita ja sisältää akun. Viallisessa kännykässä esiintyy erilaisia vikoja kuten fyysinen vaurio, puuttuva akku (mutta joka toisella akulla kuitenkin käynnistyy), muita puuttuvia osia, rikkoutunut näppäimistö tai kytkimet, viallinen kamera/kaiutin/mikrofoni, viallinen SIM kortin lukija tai laturin portti. Kännykkä on korjauskelvoton, jos siinä on viallinen emolevy (PCB), se ei käynnisty testauksessa, on kosteuden vaurioittama tai varastettu.

  • Millaisia kännyköitä voi myydä?

    Ostamme ja otamme vastaan kaikki kännykät riippumatta niiden iästä tai kunnosta. Sivuiltamme löytyy yli 1800 mallia ja listaa päivitetään säännöllisesti. Jos kännykkäsi puuttuu listalta, kerro siitä meille, niin ilmoitamme sinulle sen arvon ja lisäämme sen sivulle.

  • Mikä vaikuttaa kännykän arvoon?

    Kännykän arvo riippuu sen merkistä, mallista ja kunnosta. Sivuillamme oleviin hintoihin vaikuttavat kyseisen merkin ja mallin kysyntä maailmanmarkkinoilla sekä valuuttakurssit.

  • Miten tiedän milloin minulle on maksettu?

    Lähetämme maksusta sähköpostiviestin, kun olemme suorittaneet maksun. Viestissä on eritelty lähettämäsi kännykät, niiden kunto sekä maksamamme hyvitys.

  • Milloin minulle maksetaan?

    Käsittelemme ja maksamme rahat keskimäärin viikko lähetyksestä. Lähetämme sähköpostiviestin käsittelyn päätyttyä. Käytämme Nordea pankkia. Jos sinulla on tili toisessa pankissa, maksusuoritus saattaa näkyä tililläsi vasta seuraavana arkipäivänä.

  • Kännykässäni on henkilökohtaisia tietoja, miten niiden käy?

    Kaikkien meille lähetettyjen kännyköiden muistit tyhjennetään kaikista tiedoista ennen uudelleen käyttöönottoa. Tallenna kaikki sinulle tärkeät tiedot ennen kuin lähetät meille kännykkäsi, sillä lähettämisen jälkeen sinulla ei ole mahdollisuutta saada tietoja takaisin.

  • Kuka maksaa postikulut?

    Olemme jo maksaneet postimaksun puolestasi, joten kännyköiden lähettäminen on sinulle täysin ilmaista. Huom! Lähetyksissä ei ole seurantaa. Jos haluatte seurata lähetystä, suosittelemme että lähetätte kuoren postikonttorista kirjattuna kirjeenä osoitteeseen: Redeem Nordics, Ahti Business Park, Ahventie 4, 02170 Espoo. Asiakas vastaa tällöin itse toimituskuluista.

  • Kännykkäni on operaattorilukittu. Vaikuttaako tämä hintaan?

    Ostamme myös operaattorilukittuja kännyköitä, eikä se vaikuta kännyköiden arvoon. HUOM! Kaikki iOS 7 - laitteet, jotka ovat iCloud "lukittu"-tilassa tulee avata ennen laitteen lähettämistä.

  • Voinko lähettää laturini tai muita lisävarusteita?

    Emme tarvitse muuta kuin itse kännykän sekä sen akun.

  • Mitä minun tulee lähettää kännykkäni mukana?

    Tarvitsemme vain itse kännykän sekä sen akun.

  • Miten löydän kännykkäni merkin / mallin?

    Kännykän merkki löytyy usein suoraan kännykän kuoresta, edestä tai takaa. Kännykän malli löytyy parhaiten akun alla olevasta IMEI-tarrasta.

  • Miksi ette maksa kaikista toimivista kännyköistä?

    Saattaa olla, että toimivasta ja hyväkuntoisesta kännykästä, kuten Nokia 6100, ei makseta rahallista korvausta. Tämä johtuu pääasiassa siitä, että kyseisen kännykän jälleenmyyntiarvo on niin pieni, että se ei kata kännykän asianmukaisen kierrätyksen kustannuksia.

  • Kännykälläni ei ole arvoa, voinko silti lähettää sen teille?

    Kyllä. Otamme vastaan kaikki kännykät. Jos sillä ei ole arvoa, kierrätämme sen asianmukaisesti.

  • En löydä Kännykkääni sivuiltanne. Mitä teen?

    Valitse ylhäältä valikosta "Etsi kännykkäsi", valitse valmistaja ja yritä etsiä kännykkääsi kuvien avulla. Jos et vieläkään löydä kännykkääsi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka mielellään kertoo kännykkäsi arvon.

  • Voinko lähettää kännykän, jos se on lukittu PIN-koodilla tai salasanalla, jota en muista?

    Kyllä. SIM / PIN / PUK -suojakoodit eivät vaikuta kännykästä saatavaan arvoon. HUOM! Kaikki iOS 7 - laitteet, jotka ovat iCloud "lukittu"-tilassa tulee avata ennen laitteen lähettämistä.

  • Ostatteko väärennettyjä tai kopiokännyköitä?

    Maksamme vain alkuperäisistä kännyköistä. Kaikki meille lähetetyt väärennetyt kännykät tuhotaan eikä niistä makseta. Yleisimpiä väärennöksiä ovat esimerkiksi Nokia N95, Nokia Arte, Apple iPhone ja Samsung F480 Tocco.